Everest 2005
 

actual - aktualni

archiv

sponzors - sponzori

himalaya@himalaya8000.com




Sleva v Namche Outdoor, Travel & Climbing Center

     

30.4.2005

Pátek 29.4.
Ráno je zima, všude plno sněhu, nikomu se nechce vstávat. Kluci stahují při snídani předpověď počasí z internetu a podle ní se rozhodujeme co dál. Předpověď není pro nás vůbec příznivá. Má sněžit a sněžit a sněžit. A to až do úterý 2.května. Rozhodujeme se zatím následovně: Dopřejeme si nucený rest až do neděle 1.května a v pondělí 2.5. už vyrazíme do C0. Na přechod morény a ledovce je sice sněžení nepříjemné, ale nemůžeme si dovolit čekat, až bude „azúro“. To bychom se taky nemuseli dočkat. Takže rozhodnutí padlo.
Je před námi „den nuceného nicnedělání“. Podle seznamů, které jsme si přinesli z C0 a depozitu, plánujeme, jak doplníme jídlo a co všechno nesmíme zapomenout vzít s sebou nahoru. To nám zabere maximálně hodinu. Ještě chceme s sebou vzít nějaké bambusy a doznačit některé nebezpečné trhliny. Posledně jsme taky zapomněli kusy staré karimatky pod bombičky. Bude se lépe vařit, bombička nebude tolik ochlazovaná od sněhu a vaření půjde rychleji. No a nakonec jídlo. Plánujeme zůstat v C0 a výš celkem 5 dní a za tu dobu toho 6 lidí docela dost sní.
A pak už jen to čekání. Někdo čte knížku, někdo hraje karty, šachy, snažíme se dosušit to naše nešťastné prádlo ze včerejška. Píšeme maily, čteme příchozí pozdravy. K večeru přestává sněžit tak se Pepíno, Ivan a Lucka snaží nafotit nějaké reklamní obrázky.
K večeři nám Kumar dělá výborné „Springroll“ a pak už jen spacák, knížka, muzika a spánek.
Těsně před odchodem do spacáku ještě Petr a Šimon znovu koukají na předpověď počasí, vlastně jen tak, ze zvědavosti. A ona je úplně jiná než ráno. Je mnohem horší než ráno. Ach jo.

Sobota 30.4.
Pozdní snídaně. Včera jsme Kumarovi říkali, že budeme vstávat se sluníčkem, což je asi v 7:40, ale ono dneska vůbec nepřichází. Na obloze je pěkná deka, Eve není vůbec vidět. Tak se postupně trousíme do stanu až do devíti hodin. Rozpoutává se diskuse o tom, co dál s tím bláznivým počasím. Podle aktuální předpovědi má sněžit až do 4.května. Není možné sedět a čekat až bude lépe. To je strašně moc času stráveného „na zadku v BC“. Rozhodujeme se proto pro změnu plánu. Ve spodních partiích stěny by se mělo dát pracovat i za těchto podmínek. Takže zítra ráno vyrazíme do C0 a podle sněhové situace na místě zhodnotíme jak budou moci postupovat práce ve stěně. Když to nepůjde, vrátíme se. Ale spíš počítáme s tím, že aspoň dopoledne bychom měli být schopni pracovat na fixování cesty. Plánujeme, že bychom tam strávili celkem 4 nebo 5 dní, podle toho, jak nám práce půjde od ruky. Ale ze všeho nejvíc to závisí na tom bláznivém počasí.
Čeká nás tedy další nucený den odpočinku, ale každý už si postupně připravuje věci na zítra. Chystáme podle seznamů jídlo, Kumar nám peče čapati. A venku je opravdu hnusně.

Archiv   

 

   

2005-04-30

Friday 04.29
It is cold and snow everywhere, nobody wants to get up. During our breakfast we get the weather forecast from the net. The forecast is not favorable. It is supposed to snow until May 2nd. We decided to do the following: We have rest until Sunday the 1st and on the 2nd we will leave for C0. It is not the easiest to be crossing the moraine and glacier while it is snowing, but we cannot wait until the weather is better. And a decision had to be made; we have one day of forced rest. Based on the list of items we have at C0, we plan what else needs to be taken. We want to take more bamboo sticks and mark some dangerous cracks. Last time we also forgot peaces of old mats that we put under gas tanks. If the tanks are not sitting on the ground they are isolated from the cold and we can cook a bit faster. And we also need food. The plan is to stay in C0 for about 5 days. 6 people eat quite a lot in 5 days.
And now we just wait. Some of us read books, some play cards or chess. We are still trying to dry our clothing. We write emails and read received regards. In the evening the snow stops. Pepino, Ivan and Lucka are taking some publicity shots. Kumar made spring rolls for dinner. Just before we go to sleep Simon and Petr look at the weather forecast and it is completely different than the previous forecast. It is even worse. Oh boy.


Saturday 04.30
The breakfast is late today. Yesterday we told Kumar we will be getting up with the sun, that is usually at 7:40 am but today the sun is not up at all. There is a quilt in the sky. „Eve“ is not visible at all. We get up slowly around 9am. We get into a discussion about what to do with the crazy weather. Based on the new forecast, it suppose to snow until May 4th. We don’t want to sit and wait, spending too much time in BC. We changed our plan. It should be possible to work the lower part of the face even in these conditions. We will come back if it is not possible. Tomorrow morning we are leaving for C0 and we will decide there how to proceed next. We count on the fact that at least during the morning we will be able to work on fixing the route on the face. We plan to be there 4-5 days, based on how much work we will be able to do. We have one more day of forced rest. We are getting our stuff ready for tomorrow. Kumar is baking us Chapati bread. The weather is disgusting outside.

Archiv